Finantare 2014 - 2020

 

Polenul reuseste ca prin aportul sau energetic si compozitional sa ne mentina in forma si sa ne faca sa ne simtim mult mai activi. In polen se gasesc proteine, vitamine (grupul B, vitamina C, vitaminele A si E), sarurile minerale (calciu, magneziu, fosfor), microelemente (crom, cupru, mangan, nichel, seleniu), precum si grasimi.

Prin polen se transmit principiile active din plante, deoarece acesta este cules de pe anterele florilor.
In functie de tipul de floare de pe care este cules, polenul are caracteristici diferite. In natura insa nu se poate separa polenul diferitelor tipuri de flori, acesta avand o actiune terapeutica foarte variata (stimularea functiilor digestive si intestinale, redarea apetitul, combaterea asteniei, nevrozelor, depresiilor psihice, stimularea activitatii prostatei, combaterea efectelor diabetului, stimularea virilitatii).

Consumul regulat de polen face ca organismul uman sa aiba o vitalitate crescuta, in special in cazul persoanelor ce depun efort fizic sustinut si a celor aflate in perioada de convalescenta, fiind un adevarat energizant pentru organism.
Polenul poate fi folosit si in combinatie cu alte produse apicole sau alte produse naturiste, ca si component al unor retete destul de eficace in ameliorarea si combaterea multor afectiuni.

Cat polen sa consumam
Este important ca polenul sa fie consumat la inceput cu moderatie, deoarece acesta poate produce la unele persoane reactii alergice.
Pentru personele ce nu au consumat niciodata polen se recomanda ca acestea sa inceapa prin a pune doua grauncioare sub limba. Daca se produce o reactie alergica (mancarime, stranut, inflamare), trebuie consultat un nutritionist.
Daca reactia este tolerabila, se poate continua cu cate doua granule pe zi pana nu mai apare nici o reactie. Doza se creste apoi treptat, urmarind evolutia.

Persoanele ce la test nu au reactie alergica, incep cu cate trei granule si se creste cantitatea cu cate doua granule (la interval de doua zile) pana se ajunge la jumatate de lingurita pe zi. Treptat cantitatea poate creste pana la 2-3 lingurite pe zi, sau chiar mai mult, in functie de metabolismul fiecaruia.

Adulti: se incepe cu o lingurita dimineata (cu o jumatate de ora inainte de masa, cantitate ce se creste pana la doua lingurite pe zi.
Copii: se incepe cu trei granule si se creste doza cu cate doua granule la interval de doua zile, pana se ajunge la o lingurita pe zi.

Polenul se poate consuma si in amestec cu miere, sau sub forma de diverse preparate cu polen.

Este de preferat ca polenul sa fie consumat preventiv pentru a impiedica aparitia unor afectiuni, stiut fiind ca este mult mai usor sa previi o afectiune decat sa o tratezi.